23. januar 2008

Marmaris, Side.



Tilbage igen, herligt! Solen skinner fra tidlig morgen til solnedgang, afterne er lune, havet er 23 grader. Min datter Lena, og hendes kæreste har meldt sin ankomst til først i juni så jeg har god tid til mig selv. Jeg beslutter derfor efter endt klargøring at sejle min første solosejlads alene ombord til Side som ligger i Antalya bugten. ca. 200 sm. syd-öst for Marmaris. Der har jeg en søster som hedder Myrna som jeg aldrig har besøgt. Hun bosatte sig der for næsten 12 år siden og er i dag tyrkisk gift og stedmor til to børn, datteren var knapt et år og sønnen seks år da de blev forladt af deres mor.
Det blev en meget dejlig sejltur og der er en stor tilfredsstillese at sejle i et nymalet velfungerende skib. Kysten sydpå er ubeskrivelig smuk man sejler i et øhav helt tæt på klipperne, og vejret var virkelig med mig. De to første dage var der en let vind som døde ved solnedgang men de sidste to dage frisk vind. Undervejs var der masser af ankermuligheder så jeg fik min nattesøvn og fik udhvilet.
Velkomsten til Side havn var overväldende. Myrna var mødt op med familie og venner og stod i havnen og vinkede, samtidig ankom en stor udflugsbåd med en del Danskere ombord. Der blev råbt; jamen det er jo Grand Danois, og hej Freddy, hvad laver du her! Det var Anne og Anette gamle venner af familien som var på charterferie. Sikke en velkomst

Ingen kommentarer: